renebeltjens.reismee.nl

Wat je zoal doet op een dag in de Albergue of Refugio

Bij aankomst in de Aubergue moet je je aanmelden en hoort of er plaats is. Je laat je pelgrimspaspoort zien en krijgt een stempel in je Credencial del Peregrino. Zonder pas meestal geen toegang.Soms kun je er 's avonds eten en 's morgens ontbijten.Om 22.00 u moet alles in bed liggen. De kamers of zalen staan meestal vol stapelbedden tot wel 50 stuks in de grotere Albergues. In Sahugun waar ik gisteren geslapen heb ,was het bed minder. Kunststof overtrek op kussen en matras. Je zweet al als je het ziet. In slaap kwam ik makkelijk maar werd om 1.00 u wakker van deurgeklapper toen een Spanjaard, die teveel aan Bachus had geofferd, vanwege de overwinning op Honduras, naar het toilet moest. De toegang naar het toilet is voorzien van Texasdeurtjes die een halve minuut naklapperen. Hij heeft 4 maal luidruchtig boven het toilet gehangen.Om 6.30 u. staan de meesten op, maar er zijn vroege vogels die hun nest zonodig al om 5 u. verlaten en dan met plastic zakken gaan morrelen, maar ook dat hoort erbij.

Eergisteren werden we door de beheerder gewekt met liturgische muziek en het Ave- Maria tot slot, om je in de sfeer van een pelgrimage te brengen. Je gaat je wassen en komt terug en dan kijkt de vrouw die tegenover je op de rand van het bed zit je schichtig aan. Ik begrijp dat ze haar pyama wil wisselen voor haar BH. Ik deed maar of ik wat vergeten was in de badruimte, wachtte even en kwam terug. Vrouw blij en ik niets gemist. Dan ga je naar de ontbijtruimte en wenst iedereen een buenos dias. Meestal krijg je koffie en standaard brood met boter en jam of een cracker i.p.v. brood. Daarna pakik de 6 fietstassen in; 2 voor, 2 achter, een roltas achterop en een stuurtas. Hetty heeft een indelinggemaakt, want wat je moet hebben, zit in de laatste tas en die herken je niet van tevoren, althans ik niet. Dan ga je op pad en bezoekt de eerst mogelijke bakker om je ontbijt aan te vullen. Ik mag immers niet teveel afvallen voor de bruiloft van Rob en Romy. Het te kopen pak moet daarna nog 15 jaar mee.

Roberto kocht wortelen omdat hij huidirritaties had en die daar goed voor zouden zijn. Ik zei tegen hem; It´s also good for your eyes. Have you ever seen a rabbit with glasses? Toen het niet helemaal overkwam heb ik hem dat van die ¨wortelenvlaai¨ maar niet meer verteld.

Reacties

Reacties

Giel en Elly

Beste Belgrim Rene,
We lezen met belangstelling je verhalen en bewonderen je mooie foto's ,geweldig hoe je de moed en fantasie hebt om steeds weer iets interessants te schrijven voor je fans.
Fijn dat je al zo ver in Spanje bent,veel sterkte toegewenst op de laatste km,ben voorzichtig met het venijn dat in de staart kan zitten.
Wij gaan 23-06 naar Praag voor 5 dagen,ben je dan al bij Jacob ?
Hartelijke groeten van Elly en Giel en sterkte !

Loek Graus

Je zult het me toch niet kwalijk nemen dat ik je hele verhaal plus de foto's niet achter elkaar bekijk. Ik doe er wel meerdere keren over. In een woord het is prachtig en erg interessant.
Vakwerk heb ge geleverd.
Tot ziens , Loek - en groeten thuis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!