renebeltjens.reismee.nl

Van Portomatin naar Arzua

Zoals ik gisteren medelijden had met de Engelse vrouw, zo kon ik vandaag medelijden hebben met mezelf, och,och,och toch! Gisteravond van een heerlijke maaltijd genoten. Maar met dit fietsen (bergie op bergie af) verbruik je zoveel energie, dat krijg je bijna niet bijgegeten. Dus Roberto, die nog steeds met mij samenfietst, stelde voor het Spaanse gerecht pulpa als toetje te bestellen. Je krijgt dan een bordje fijngeknipte inktvis (dat gebeurt inderdaad met een schaar) overgoten met olijfolie en stokbrood. Het smaakte niet vies, maar lekker is anders. Goed geslapen, maar vanmorgen moest ik naar de WC rennen; gelukkig de normale kanalen kunnen gebruiken, want anders word ik er meestal misselijk van. De eerste km's gingen goed, maar naarmate de zon hoger aan de hemel kwam, speelde mijn maag op. 's Middags geen eetlust en iedere pedaaltrap bergop leek meer energie te kosten. Na 65 km kwam de verlossing uit mijn lijden (ocherm), een Albergue. In een oogopslag zag ik het bordje 'Complet'. 15 km verderop was de volgende. Een Spanjaard vertelde dat er nog een particuliere Alberge was i.p.v. de normale 'Municipal' maar die kost 10 euro i.p.v. de gebruikelijke 5 en daar valt overeen te komen. Niet dat Roberto en ik verder hadden willen fietsen, want de 110 km vanmorgen naar Santiago hadden we sowieso in 2 dagen willen doen. Dus morgen rustig de resterende 45 km. Na de douch en een pilsje voel ik me al een stuk beter.

Over Roberto; Heeft op de middelbare school latijn in z'n pakket gehad en vertaalt vele teksten voor mij die je in kerken musea e.d. tegenkomt. In het Italiaans en Spaans hebben veel woorden gelijkenis met elkaar en dat komt op vele manieren goed van pas, b.v. de menukaart. Eten en fietsen doen we meestal samen, 's avonds gaat ieder zijns weegs.

Reacties

Reacties

Jeanny en Kees

Rene, we genieten van de wijze waarop jij je indrukken verwoord. Als je dit leest ben je al in Santiago en mogelijk ga je nog door naar Finesterre. We wensen je nog een prettige en vooral indrukvolle reis verder. Toppie gedaan en groeten aan Hetty.
Wij zijn nu in Venetie.

Els en Léon

Hoi René,
Zoals jij de afgelopen dagen naar een hoogtepunt hebt toegeleefd, hebben wij dat hier ook gedaan. Namelijk het prepensioen van Léon. Het was een geweldig afscheid, gevierd met collega's, ex-collega's, kinderen, kleinkinderen, familie, vrienden en kennissen. Jammer dat je er niet bij was. Natuurlijk kwam jij weer vaak ter sprake.

René, je hebt je doel bijna bereikt. Wat was het geweldig je verhalen te lezen en foto's te bekijken. We wensen je nog een paar superdagen en een behouden thuiskomst. We verheugen ons er op je volgend weekend te ontmoeten. Heel veel groetjes,
Els en Léon.

Paul en Dorien

Hallo René,

PROFICIAT!!! We lezen net het bericht van Rob dat je bent aangekomen.
Wat geweldig! We hebben op afstand van je verhalen genoten en vooral van je foto's. Wat een prestatie! We hebben er heel veel bewondering voor en we doen het je niet na. Wat een indrukken heb jij opgedaan en wat heb je veel gezien.
Voor je laatste lootjes was het vast en zeker fijn om samen met Roberto te fietsen. Jullie zullen veel steun aan elkaar hebben gehad. En dan samen de eindstreep halen! Wat een beleving!
Heel fijn ook voor Hetty en de kinderen. Ze zullen trots en enorm blij voor je zijn. Die kunnen niet wachten tot je weer thuis bent.
Geniet nog van Santiago en de omgeving en laat alles lekker bezinken. We hopen je binnenkort met Hetty bij ons te zien!
Een goede thuisreis toegewenst!

Veel groeten van Paul en Dorien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!