renebeltjens.reismee.nl

Vanaf Somportpas naar Jaca

Nog een aardigheidje; Toen ik mijn fiets gekocht had in Geleen vroeg de verkoper Tim mij of ik een weblog zou bijhouden. Ik zei nee, omdat ik dat toenniet van plan was. Vanmorgen belde ik en vroeg of ik met Tim sprak, ja zei hij. Ik zei; Tim ik sta met mijn fiets midden in de Pyreneeën en mijn voorvork is gebroken, wat nu. ¨Det meinse neet¨ antwoordde hij verschrikt. Grapje zei ik en ik stond al bij een dikke houten electriciteitspaal om ¨Af te kloppen¨. Nee Tim alles gaat prima met de fiets, ik vertel je alleen dat ik een site heb waar je mijn fiets voorbij kunt zien komen. Och ja je verzint eens wat onderweg.

Voorde plat du jour vanmiddag ging ik een brasserie binnen. Een man die mij had zien aankomen wenkte dat ik naast hem kon komen zitten. Hij was te voet op weg om een deel van de pelgrimsroute af te leggen. Hij was Duitser, Hans Otto. Hij zou eigenlijk op weg zijn gegaan met zijn vriend. Na alle voorbereidingen werd diens vrouw ziek en was hij alleen op pad. Over en weer leuke verhalen uitgewisseld maar daar wil ik niet iedereen mee vermoeien.

Boven op de Col de Somport was het steenkoud en het regende er flink. Daar was ookde grensovergang. In het restaurant dat daar lag een kop warme chocolademelk gedronken en even op temperatuur gekomen. Van de internet mogelijkheid daar nog gebruik gemaakt en toen de berg af richting Jaca. Ik had me alle warme fietskleding aangetrokken, de Goretex jas en broek ter voorbereiding op de 30 km lange afdaling. Nu kan afdalen best leuk zijn maar niet bij 10 grd en de geschetste weersomstandigheden. Op een klein stukje ging het met 65 km naar beneden en toen heb ik de rem er maar opgezet. Het leek of handen en voeten vastgevroren zaten. Toen ik na 20 min. moest bijtrappen moesten mijn knieen weer langzaam opgang komen. Ik was blij dat ik Jaca weer een bergje op kon om warm te draaien. Nee, de overgang via de Somportpas had ik me anders voorgesteld. Maar ja het weer moet meezitten en dat doet het hier deze week nog niet. Een dag later vertrekken had dus geen zin.

Op dit moment zit ik in een Spaanse gite en heb me lekker kunnen douchen en weer op temperatuur.

Reacties

Reacties

Felix Willems

René,

Ik had heel eventjes de tijd om je leuke verhalen bij te lezen. Niet teveel gebroken vorken fantaseren want daar omen brokken van. Geweldig dat je nu al het Spaanse woordenboek tevoorschijn moet halen. Die verhalen over dat slechte weer kan ik moeilijk geloven omdat ik in 2008 maar een paar dagen met een jas aangelopen heb. Nu is het op de fiets bergaf natuurlijk altijd een stuk koeler. Ik ga je nu weer iedere dag volgen omdat het korenfestival succesvol is verlopen en er dus weer wat meer ruimte is gekomen. Wim Beulen is zondag overleden. Jan Peters ligt ook al een paar dagen in het ziekenhuis. Steek maar ergens een kaarsje voor hen op. De hartelijke groeten,
Felix en Syta

Charlotte

Ola, mi hermano,
Leuk dat je nu in Spanje bent,maar jammer van het weer en volgens de weerberichten blijft het regenachtige weer nog even hangen [deze mededeling om het leuk te houden:-),zonder gekheid, ik hoop dat je vanaf nu nog alleen maar zon hebt en de wind in de rug.Houdt je vooral niet in met je verhalen, Paul en ik vinden het ontzettend leuk en zien alweer uit naar je volgende verhaal. Fiets ze,

Charlotte.

Bart

Hoi René,
Met veel plezier heb ik je verslag gelezen nadat Math me erop had gewezen. We hebben het regelmatig over je .. met bewondering. Zo te lezen geniet je met volle teugen en kan je het mindere weer ook zijn plaatsje geven. Ga vooral nog even door met het ontdekken van de wondere wereld waarin we wonen en alle verschillende mensen die je daarin kan en mag ontmoeten. Dan ga ik door met het lezen van je verhalen (-;

Alle zegen komt van boven,
Groet,
Bart

Loek Graus

Je zult me wel niet kwalijk nemen dat ik je verhaal en de foto"s niet achter elkaar bekijk. Het is schitterend gedaan dat heb ik wel geconstateerd.
Tot ziens en de groeten aan de familie. Loek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!