renebeltjens.reismee.nl

Van Villandangos via Astorga naar Rabanal del Camino.

Gisteren zo´n 15 km achter León overnacht in Villandangos de Paramo. Op uitnodiging van 2 N-Koreaanse mannen, 2 N-Koreaanse meiden en één Spanjaard meegegeten met een door hen klaargemaakt menu; het was lekker. Daarna in een plaatselijke bar met de 2 Koreanen voetbal gaan kijken; N-Korea-Senegal dacht ik? Na de eerste helft doodmoe naar bed gegaan, na eerst nog het kruis van mijn fietsbroek geinspecteerd te hebben op verdere draagbaarheid; Goed in- en doorgeslapen. Vandaag om 7.45 u. vertrokken naar Astorga en daar de Casa de Botines, een ontwerp uit 1894 van Antonio Gaudi, bezocht. Zowel van binnen, maar zeker van buiten een geweldige uitstraling met prachtige gebrandschilderde ramen, dat bij zonlicht een mooi kleurenpallet oplevert. Daarna de plaatselijk kathedraal bezocht en het aangrenzende museum. Allemaal heel mooi.

Toen via het pitoreske dorpje El Ganso, waar we goed en lekker gegeten hebben, naar Rabanol del Camino waar we ad hoc besloten te stoppen. We kwamen in een lange stevige klim terecht en het was 35 grd. C. Ofschoon maar 55 km afgelegd, een goed besluit op deze warme middag.

Aan mijn schoonbroer Léon; Proficiat met je afscheid van school a.s. vrijdag. Na 40-dienstjaren heb je het verdiend vanaf nu nog maar één BAAS te hebben. Het is je gegund. Je naam is vernoemd naar een mooie stad die een bezoekje waard is, als jij of wij samen ooit in de buurt zijn.

Adios

Rosé de Bock

Hallo René,

Hier nog even snel een berichtje uit Berg, want je hebt het er alweer bijna opzitten. Ik heb je in ieder geval gevolgd en vond het heel leuk om je verhalen te lezen; wat je meemaakt en de vele mensen die je ontmoet.
Moet toch een hele mooie ervaring zijn.
Ik wens je nog het allerbeste voor de rest van je tocht en kom vooral gezond en wel weer thuis!

Jeanny en Kees

We kunnen je perfect volgen want telkens krijgen we een déjavu. Het gaat goed met je en je compaan.
Blijf genieten en wij blijven je nu vanuit Ravenna volgen. Jeanny en Kees

Hanny en Hans Aarts

Hallo Rene,

Hier weer een berichtje uit de Edm.Jasparstraat.Met ons alles ok en blij te lezen dat ook bij joui alles naar wens gaat.Wat een belevenis en zoveel nationaliteiten, enig!Als wij dat zo lezen is het iets om jaloers op te worden maar als ik dan aan al dat fietsen denk gaat de lol bij mij gauw over.Het weer is gelukkig weer wat beter en wij volgens dat steeds op het weeerbericht.Hier was het vandaag warm en heel erg droog.Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag de 22ste.Zoals je waarschijnlijk wel gehoord hebt, is Nick ook geslaagd dus die missie is ook volbracht.Geniet nog van de komende week en we hopen je gezond en wel volgende week weer terug te zien hier in Melick.Heel veel groeten van Hans en Hanny

Paul van Stokkom

Hallo Rene,
We volgen met veel interesse jou reisverhalen en begeleidende foto's. Gelukkig dat de laatste dagen het weer beter is geworden. Geniet van het land en de mensen.
groetjes Paul en Lucie

Alice (collega van Hetty)

Wauw wat ben je al ver. Wat schrijf je leuke verhalen. En mooie foto's Ik ben heel benieuwd naar dat huis wat Gaudi heeft gebouwd. Wat gaat het toch ook snel hè. Geniet nog van de dagen, ontzettend knap hoor wat jij gedaan hebt. Groetjes Alice