renebeltjens.reismee.nl

Route van Navarette via Santo Domingo de la Calzada naar Belorado

Toen ik een dag eerder vertrok uit Obanos ontmoette ik in Pueta la Reina een Italiaan, Roberto 25 jaar, met wie ik aan de praat kwam en zijn samen verder gefietst naar Obanos. Hij had zwaar pech met zijn fiets, al 3 keer een spaak gebroken en onderweg brak zijn 4e spaak van het achterwiel. Het wiel slingerde en de remblokjes werden bij iedere omwenteling geraakt. Dus 10 km verder in Logoño een fietsemaker opgezocht die het gereedschap had om de cassettee te verwijderen en de spaak te vernieuwen. Toen verder naar Navarrete. Weer een spaak kapot onderweg, toch maar doorgefietst i.v.m. de tijd. Verkeerde afslag genomen en i.p.v. 10 km 27 km omgefietst met de nodige hellinkjes. Waren pas om20.00 u in Obanos waar net 3 plaatsen van de 100 nog beschikbaar waren. Gedouched en gegeten en gezorgd dat we om 10 uur in bed lagen want dan moet het rustig zijn.

Vanmorgen vertrokken naar Belorado en onderweg zijn fiets laten maken.

Gisteren was het mooi zonnig, vandaag af en toe zon, beetje wind en uit de zon best wel fris maar alles beter dan regen.

Felix Willems

Dag René,

Van Navaretta naar Belorado hebben wij in drie dagen lopend 64 km afgelegd. Het voordeel van lopen is dat de spaken van je fiets heel blijven. Ben je in de kathedraal van Santo Domingo de la Calzada nog naar de kippen gaan kijken? Nog 50 km rijden en je bent in Burgos. Ik hoop dat je even de tijd neemt om er rond te kijken. In Burgos is vlak bij de kathedraal een hele mooie refugio. René deze mooie kathedraal mag je van St. Jacobus zeker niet overslaan.
Veel genot, verwondering en veel plezier met de rondrit in Burgos.
Groetjes,
Felix en Syta

Gonny

Ja Rene, Ik ben het eens met Felix en Bernadette.
GENIET en doe het wat rustiger aan. We weten dat je op en top sportman (fietser) bent en het kunt.
Het is wel de Tour de Santiago maar het hoeft niet op de snelheid van de Tour de France te lijken....Of begin je je vrouwtje en home te missen.
Als dat zo is dan houd je niemand tegen.

Charlotte

Hallo René,
Gisteren je oude vriend Luc Peters tegen gekomen en uiteraard vol trots verteld waar je mee bezig bent, en .... jawel hoor, ook hij heeft plannen om samen met een vriend deze krachttoer aan te gaan, ze spreken er al jaren over en moeten het alleen nog in de praktijk brengen.Ik heb hem op je website gewezen en ben benieuwd of er een reactie komt.
Doe het rustig aan en geniet, want voor je het weet ben je weer terug in dit [op dit moment] koude kikkerlandje.
groetjes,
Charlotte en Paul.

Hetty

Lieve vrienden,

Bedankt voor alle welgemeende raadgevingen aan het adres van René om het wat rustiger aan te doen.
De reden om niet ergens een dag langer te blijven is dat hij liever doorfietst in de regen dan ergens een dag te blijven hangen terwijl de regen met bakken uit de hemel valt. Het is helemaal zijn opzet niet om zo snel mogelijk in Santiago de Comp. aan te komen. Hij had zelf ook hele andere verwachtingen van deze tocht wat het weer betreft en het bezichtigen van de Franse en Spaanse cultuur en het bivakeren in de natuur.

Groetjes Hetty

Manon Tonnaer

Hey Rene!

Ik vind t geweldig wat je aan het doen bent!! Respect voor je sportiviteit, enthousiasme en doorzettingsvermogen!
Ik zal vanuit hier voor je duimen voor nog veel meer mooi weer! :)
Hou je taai en geniet ze nog!

groetjes manon

Marcel en Riet Piters

Hoi Rene.
Veer leze met spanning dien reisverhaol en genete vaan dien smeujige taol, super sjiek!
Es ste zoe blefs goon, zal ste te snel veur Santiago stoon.
Dus, geneet vaan dien momint, dien oetgekomme weens en van dien gezoont sportief gelök en kom estebleef good en gans terök. Op ut werk geit ut gewoon door, veer kalle toch wel euver dich, zeker ein of twie keer per haaf oer.
Fiets mer gewoon lekker puur en kiek mér noa st. christoffel aon dien stuur! Sjiek is mich dat, de kompleminte. Riet en Marcel.

Ha pap,

Je schijft prachtige verhalen! Die worden ook erg gewaardeerd want je hebt al bijna 100 reacties van allerlei familie en vrienden, welke ik niet eens allemaal ken! Ik hoop dat het weer snel beter wordt zodat het ook leuker wordt wat te bezichtigen!
Hoeveel km schat je nog te moeten fietsen?
We blijven je volgen! Succes!

Hetty

Hoi René,

Laat geld géén belemmering zijn voor het plaatsen van foto's. Als je terug bent, gaan we samen naar de juwelier
en voor het bedrag wat de hele uitrusting én reis gekost heeft, zoek ik me een prachtig collier of ring met een brillant of diamant uit met minimaal 23 puntjes.

Liefs Hetty

lei

Rene je weet ik werk op de papierfabriek en daar komt veel oud ijzer ringen en colliers binnen wat tussen het oud papier achtergebleven is. Voor Hetty zit er best nog een ringetje bij met een mooie (glazen) diamant. Dus laat die reis nog maar wat kosten en geniet ervan.Mijn assortiment ringen is zo groot dat ze voor elke week in t jaar en voor elke vinger een kan kopen bij mij. En de juwelen voor om de hals geen probleem.
Ik wens je nog veel fietsgenot en goed weer.
Lei

Ha pap,
Wederom prachtige foto's, eindelijk met een stralende lucht! Heb gekeken naar vluchten terug. Goedkoopste is als je even terug fietst naar Madrid. Dan pak je die vlucht al!
Groeten

Charlotte

Hallo René,
Ben je trouwens bekend met de echte legende van de haan en de hen die je zo mooi hebt vereeuwigt in de kerk, er staat toevallig een artikel over in de Trompetter. Het is een stuk uit het reisverslag van Frans Routs die met nog iemand van het Roermonds mannenkoor de tocht vanuit Roermond te voet aan het maken is.Zij zijn ergens in april aan dit evenement begonnen en moeten nu zo ongeveer op dezelfde plek zijn als waar jij inmiddels bent aangekomen. René, geniet er nog even van en tot het volgende schrijfseltje.

Charlotte.

Yvonne

Jassas René,
Wij zijn terug uit griekenland en ben eens rustig gaan zitten om je verhalen te lezen. Ze lezen zich goed wist niet dat je zo goed kon schrijven.
Geniet van alles en ik blijf je volgen samen met Reina zoals de grieken zeggen.
Kala taxiedi