renebeltjens.reismee.nl

Route van Obanos naar Navarrete

In Obanos boodschappen gedaan voor het avondeten. Bij het verlaten van de winkel een echtpaar, Evert en Marina ontmoet. De dag die tot dan toe bewolkt verliep werd opgevrolijkt door een zonnetje en ben samen met het echtpaar in gesprek gegaan. Zij waren op de fiets vanuit Nimes en hadden die dag niet veel gefietst omdat Evert de dag ervoor bedorven voedsel had gehad. Ik had 50 cl San Miguel (bier) gekocht omdat ik het weer dik verdiend had. Zij dronken beide fris het gesprek verliep leuk en vanalles kwam aan de orde. Zo lustte ik nog wel een 2e blikje bier en vroeg of Evert en Marina ook iets wilden drinken. Bier is beter dan fris, he zuchte hij en was overstag. Samen nog een biertje gedronken en afscheid genomen.

In de Alberge mijn brood gegeten en in gesprek geraakt met een 30 jarige Hongaarsedie de Camino alleen deed, met het vliegtuig naar Barcelona was gereist en van daaruit met de trein naar Jaca om daar de Camino te beginnen. In de bus leerde ze een jongen kennen waarmee ze nu samenloopt.