renebeltjens.reismee.nl

Van Sanguesa naar Obanos

Weer met bewolking vertrokken. Tussen Sangusa en Pamplona felle harde koude NW-wind en onderweg winterkleding aangetrokken. Heuvelachtig, mooi landschap met korte klimmetjes en afdalingen. Door de harde wind moest ik bij afdalingen nog bijtrappen. Onderweg zat in het plaatsje Artaiz een man met fietshelm op de stoep tegen een muur van een hoekhuis een boterham te eten. Buenos dias zei ik in mijn beste spaans. Buenos dias zei de man terwijl ik om de hoek van het huis keek waar zijn fiets stond. Zo, fiets van Crit Jaspers? Dan kinne veer auch plat kalle, neet danne. Serv Ickenroth heit ich en kom oet Berg (st. O´Berg) Toeval? Nee, want hij ging ook naar Santiago en dan kun je elkaar ontmoeten. Nog wat over het slechte weer gepraat en dat zijn vingers door de kou verstijfd waren. Hij keek enigzins jaloers naar mijn stuurtas die mooi rechtstond en waar ik de kaart goed op kan aflezen. Hij had thuis getwijfeld of hij een nieuwe zou kopen want hij had immers een tas. Maar zijn tas hing helemaal naar beneden en brachten zijn remkabels in de verdrukking en als hij op de kaart moest kijken moest hij met zijn hele lichaam over het stuur hangen. Zin om een stukje samen te rijden had hij niet. Hij was denk ik wat ouder en ik wat sneller. Van ons beiden een foto gemaakt en afscheid genomen.

Voor Pamplona in een bocht naar links nam me bij het inhalen op de rechter weghelft bijna een stier op de horens en alweer had ik geluk.

Van mijn plan om Pamplona aan te doen ben ik afgeweken vanwege de vele kilometers om en de sterke tegenwind. I.p.v. morgen ben ik vandaag al richting Puente la Reina gefietst en heb in Obanos, zo´n 8 km voor Puente, een Auberque genomen omdat ik verwacht dat het in Puente la Reina erg druk zal zijn in de Auberques met kans op geen plek.

Vandaag 70 km afgelegd. Er zit een kleine weersverbetering aan te komen en ik hoop dat ik de komende dagen het zweet over mijn rug voel lopen!

Reacties

Reacties

Felix Willems

Dag René,

Ook over de Perdonkam gekomen? Volgens mij is de fietsroute toch anders dan de wandelroute. In Puenta la Reina moet je wel even naar de oude brug kijken want deze is echt oud en ook heel mooi. Jammer dat je Pomplona niet hebt aangedaan, dit is een hele mooie stad met mooie parken. René ik heb weer genoten van je nieuwe foto,s, heel mooi. Jammer dat het nog steeds zo koud is. Een goede raad, blijf een dag extra in Burgos want deze stad is het zeker waard om bekeken te worden. Vanaf de Kathedraal vertrekt er regelmatig een rondrit door de stad, echt doen hoor.
Vanavond ga ik naar de harmonie nog even wat bijpraten over het korenfestival. Bon Camino
Felix en Syta

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!