renebeltjens.reismee.nl

Van Miradoux naar Oloron St. Marie en naar Col de Somport.

Vandaag als Flachland Tiroler kunnen fietsen, je weet wel 2 vingers in de neus. Na enige tijd de zonnebrilglazen verwisseld voor slechtweer glazen. Op de weg die ik reed was veel verkeer en ik was blij met mijn spiegel op de fiets. Dat was op de drukke verkeersweg naar Pau. Om 11 uur in Pau aangekomen. Het was er maar 15 grd. Vanaf Pau de drukke weg gemeden en binnendoor gefietst. Veel colletjes maar daar bleef ik ook warm bij. De temp. was gedaald tot 12 grd. en het regende pijpenstelen. Bahh!!!! wat kan weer vies zijn. In Oloron een gite genomen. Een Belg sprak mij aan; of ik zijn 3 fietsvrienden gezien had die hij was kwijtgeraakt in de hevige regen op de Somportpas van Jaca naar Oloron. Na een half uur bleek dat ze op een camping zaten.

15-06

Met bewolking en beginnende motregen vanuit Oloron vertrokken naar Jaca via de Col de Somport, 1600 m. Geen mooi weer maar de voorspellingen zijn voor de gehele week slecht, dus een dag langer blijven in Oloron had geen zin. Ik had graag een dag in het dal van de Pyreneeën verbleven vanwege de mooie natuur, maar dat ziter helaas niet in. Onderweg reed een toeterende taxi voorbij en tot mijn verbazing bracht de taxi iemand naar de andere kant van de col met een fiets in zijn achterbak, zo kan het ook. Ik schrijf dit op 1600 m hoogte op de Col en sluit nu af want ik moet nog afdalen naar Jaca.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!