renebeltjens.reismee.nl

Vertrek uit Aire sur l Adoure

Vanmorgen om 6 u liep de wekker af. Heerlijk geslapen. Ik had gisteren na wat omzwervingen door de stad geen gite maar een goedkoop hotelletje gevonden. Alle aanwezigen, zo'n 50, waren pelgrims. Ik was nog maar net binnen of een hevige regenbui barstte los, geluk. Wat het eten betreft blijf ik honger hebben. Een gevoel dat ik nooit eerder had. Het smaakt mij allemaal prima en de meest vreemde gerechten waarvan ik de herkomst niet kan achterhalen, eet ik met smaak op, soms met de ogen dicht. Dan laat ik de smaak het werk doen. Maar ja, proeven doe je eigenlijk met mond én ogen en als het er niet uitziet lijkt het niet lekker, maar met de ogen dicht kan dit een heel andere wending krijgen. Dat over het eten. Vandaag opweg naar Oloron St. Marie en morgen of overmorgen de Somportpas over naar het Spaanse Jaca. Waarschijnlijk morgen een rustdag om de benen rust te gunnen en de mentale voorbereiding op de klim naar 1600 m. Ik keek uit het raam vanmorgen en dat belooft niet veel goeds voor vandaag. Maar, weer of geen weer, we gaan. Een Duitser op huttentocht zei eens tegen mij; Es gibt kein schlechtes Wetter blosz schlechte Kleidung. Daar houd ik het dan maar op. De kleren voldoen tot nu toe prima.

Dan antwoord op de vraag van Jos; De Rohloff-naaf bevalt tot nu toe prima, iedere versnelling zoemt als muziek in mijn oren; Schakelen; Pas de probleme. Of je nu stilstaat op een helling of voor een verkeerslicht; je schakelt en bent weg. Geweldig toch! Ideaal voor ATB, alleen de prijs klinkt nog niet als muziek. Tot de volgende internetgelegenheid.

P.s. Bedankt iedereen die mij foto s heeft gesponsord, ook Marcel. Maar doe het liever niet meer. Comprimeren gaat niet en de apparaten die ze hier hebben zijn zo snel als 'Dikke Stront'. 1 1/2 uur heb ik erover gedaan om de foto's van gisteren erop te zetten en dan staan er mensenin je nek te hijgen. En dat is begrijpelijk. Nogmaals allen bedankt!

Ik wil via deze site mijn schoonvader alvast van harte feliciteren met zijn 84e verjaardag morgen.

Het kan zijn dat ik morgen geen gelegenheid krijg mijn felicitaties via deze site over te brengen.

Een fijne dag morgenén zaterdag gewenst.

Reacties

Reacties

Rob

Ha pap,
Schitterende foto's en verhalen weer! Volgens mij maak je veel meer mee dan je je vooraf had voorgesteld, of niet? Als je fotokaartje vol is, kun je het beste een nieuw kaartje kopen. Dit kosten nog maar een paar tientjes. In ieder geval zo weinig mogelijk foto's weggooien!
Nou veel succes nog en ik bel je nog over Soetens!
Groeten
Rob

Jeanny en Kees

Hallo pelgrim Rene,
wij zijn vrijdag in Rome aangekomen en kunnen nu via een normale pc je berichten lezen.
Het gaat zo te lezen goed en je hebt veel goede ontmoetingen. Dat is het verschil met Rome. De Camino spreekt veel meer dan een trip naar Rome.
Je bent aardig op weg en je onze reactie leest ben je waarschijnlijk al de Somport over en in de ongeving van Pont de La Reine. Blijf genieten en vooral gezond.
Groeten van 2 medepelgrims Jeanny en Kees.

Paul en Willy

Hoi Rene,

Wij genieten iedere keer van je leuke verhalen, en natuurlijk ook van de mooie foto's. Geweldig dat je dit doet.
We hopen dat je op deze manier je tocht kunt voortzetten met vooral mooi fietsweer en leuke ontmoetingen.
Dit zul je nooit meer vergeten!

Volg je het WK toch nog, blijf je op de hoogte?
Je had eigenlijk oranje tassen op je fiets moeten bevestigen i.p.v. rode....

Heel veel plezier verder, blijf gezond,

Groetjes uit Melick,

Paul, Willy en een pootje van Lucky Luc!

Opa en oma de Bock

René, heel erg bedankt voor de felicitaties. Ik vind het fantastisch dat je er nog aan gedacht hebt. We zullen zaterdag aan je denken. Mam en ik wensen je nog heel fijne fietsdagen en hopen dat we je weer gezond en wel terug zullen zien. Als je terug bent zal de vla voor je klaar staan! Heel veel groetjes van je schoonouders.

Léon (en Els)

René, om van je honger gevoel af te komen, moet je wat vaker pasta eten. Desnoods als lunch. Je lichaam heeft dat nodig, zeker nu je de bergen in gaat.
We volgen je op de voet en genieten van de verhalen en foto's. Afgelopen weekend op het feestje van Pascal en Krista en op het feestje van Ward hebben we veel over je prestaties gepraat. Zet 'm op, je gaat als een speer!!
heel veel groetjes van Léon en Els.

Hans en Hanny Aarts

Hallo Rene,

Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat.Heel erg leuk dat je overal eigenlijk zo goed en spontaan wordt ontvangen en dan alle mensen die je onderweg ontmoet, enig!Hier hadden we gisteren de "oranje gekte" vanwege het voetballen.Je hebt niet veel gemist al heeft nederland dan ook gewonnen.Wat jij onderneemt is vele malen spannender en leuker.
Hans zit iedere dag met een bepaalde jalouzie, jouw verhalen te lezen.
Ok we wensen je nog een goede voortzetting en als het goed is kun je vandaag of morgen doorgaan in Buenas dias en gracias, dus dan ben je op de goede weg.
Heel veel groetjes van Hans en Hanny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!