renebeltjens.reismee.nl

Van Cahors naar Miradoux

Van Cahors naar Miradoux

Met een beetje bewolking ,die snel overging in mooiweers wolken, uit Cahors vertrokken en het werd een prachtige dag. In Lauzerte, een prachtig dorpje op een heuvel, de markt met zijn terrasjes bezocht, die geheel omsloten werd door een kerk met huizen. Vóór de huizen waren boogvormige onderdoorgangen, jullie kennen dit wel. Hier stonden ook marktkraampjes opgesteld. Bij het Office de Tourisme een stempel gehaald en over de markt gelopen. Een echtpaar op een van de terrasjes had de Telegraaf bij zich en ik wenste ze een goede morgen. (ja, dat doe je als het nog geen middag is). We kwamen in gesprek en zij nodigden mij uit aan hun tafeltje te komen zitten en een kopje koffie te drinken. We hebben een leuke gesprek gehad over mijn fietstour. De man, 61jaar en met pensioen, had ook wel zin in een soortgelijke tocht. Ze waren op vakantie in de buurt, in het huis van een van hun vrienden. Afscheid genomen en verder gefietst. Veel foto's gemaakt van prachtige luchten met wolken envan landschappen waar ik doorheen gleed. In Miradoux gestopt langs een Jeux de boules baan, waar men een heuse competitie aan het uitvechten was, en daar naar een gite gevraagd. Ik moest maar naar Chez Therese tegenover de Citroën garage gaan. Ik werd met open armen ontvangen door Therese (70 jaar geschat) die krom liep van de reumatiek en een versleten heup had. Meteen vroeg ze wat ik wilde drinken en zette me een pilsje voor. Ik vroeg wat de gite kostte. Cet libre zei ze, Ik moest naar eigen goeddunken iets geven. Om 18.00 uur nam ze me mee naar de kerk. De kerkggangers, 50 ongeveer, stonden of zaten rond het altaar en op het priesterkoor. Ik moest er bij gaan zitten en kreeg een hand van pastoor. Na de mis kwamen 2 Franse vrouwen (63 jaar) eveneens mee naar haar huis. Therese had een heerlijke avondmaaltijd bereid en schonk, zodra mijn glas leeg was, weer bij. Ik vond dat uiteraard niet erg. Na het eten dronken we nog Armagnac of Flox d'Armagnac of zoiets. Ik heb goed geslapen!!!

Foto toevoegen

Of verstuur meerdere foto's in een keer. *beta*


Foto's in deze serie

Er zijn geen foto's voor deze serie

Reacties

Reacties

Charlotte en Paul

Hé René,
ik kon niet wachten op Suske en Wiske, dus nu heb ik eerst zitten genieten van jouw belevenissen en schitterende foto's.. ik hoop dat je ze in hoge resolutie opgenomen hebt, want je kunt er schitterende vergrotingen van (laten) maken, of zo'n subliem fotoboek zoals Rob en Romy gemaakt hebben na hun laatste vakantie. dat samenstellen daarvan geeft minstens nog een keer zoveel plezier als je nu al hebt met het maken van de originele opnames... we kijken uit naar het volgende verhaal. Fiets'se, good waer, haaj dich en tot de volgende aflevering.
Groetjes uit Remunj, Paul en Charlotte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!