renebeltjens.reismee.nl

Van Conques met een tussenstop naar Cahors

De dag in Conques is weer somber begonnen met regen. Na eerst in een plaatselijke boulangerie een stokbroodje verorberd te hebben op weg gegaan. Meteen flinke klim van 6 km lang, 1uur nodig gehad. De wandelaars, waarvan er veel op weg waren, hadden het ook zwaar. Via slingerende S-bochten ging het naar boven toe en de wandelaars via bospaatjes van weg naar weg steil naar bovenin de regen. Om elf uur brak de eerste zon sinds dagen door en het heeft niet meer geregend. Wat een genot om dan door die prachtige natuur te fietsen, de mooie uitzichten, De onophoudelijk zingende vogels als je door een bos komt, de geur van de hars van net gekapte bomen enz. Na 70 km bij een gite aangebeld in Grealon. De man die me te woord stond had geen plaats in zijn gite en vergezelde me naar de overkant een steegje in waar nog een gite was. Deze werd beheerd door een Zwitserse maar had halaas ook geen plaats. Zei heeft voor me gebeld naar een plaatsje 8 km verder bergafwaarts, Gelukkig!! Daar kon ik terecht. Maar ik mocht niet weg alvorens ik wat fris en een kop koffie gedronken had. In de gite verderop stond mijn komst al op een bord geschiderd dat aan de muur van de gite hing: Hollandais avec velo. Op de kamer lagen nog 2 Fransen en samen hebben we de wijn, 1l, die ik gekocht had opgedronken.

11-06

Vanmorgen richting Cahors vertrokken met veel zon en een aangename temperatuur.Leuke reacties onderweg van Nederlanders die met auto en/of caravan voorbij komen ( toeteren of roepen iets toe). Maar ook van Fransen die je tegemoet komen en de vuist aanmoedigend in de lucht houden als je aan een klim bezig bent. (Zij weten al hoelang die is!)

Maar vandaag ging het er rustig aan toe. Lekker vlakfietsend door de George de Lot en genietend van de omgeving. Op weg naar Cahors het pitoreske dorpje St. Cirq Lapopie aangedaan dat tegen een berghelling ligt. Vergelijkbaar met Rocamadour waar ik ook in de buurt ben.

In Cahors aangekomen is het heerlijk dat je met de fiets bent. Geen parkeerprobleem langs de drukke boulvard met aan beide zijden mooie grte platanen en evenzovele terrasjes. Even kijk en vergelijk en een Plat de Jour is gekozen. Daarna even gewacht tot het Office de Tourisme open was en toen naar een gite geinformeerd. Deze lag 500 m verderop. Er naartoe, gedouched en terug de stad in voor bezichtiging en dit verhaal. Tot het volgende verhaal.

Reacties

Reacties

degrootbeltjens@home.nl

Ha Rene, snel even ingelogd om je berichten te lezen.Zitten in het zonovergoten Griekenland en wandelen 10 tot 18 km. per dag. Och doen ook wat. Lees dat het goed met je gaat en je leuke contacten hebt. Geniet en sla op[ al die ervaringen. Ga nu aan de frappe bij rein op het terras. Groetjes en veel succes en plezier.Rein en Yvonne.

John Gossens

Hallo Rene,

Vanmorgen weer je verhalen gelzen. Ik zie dat je al aardig richting de Spaanse Alpen rijdt. Ik moet zeggen dat ik jouw tocht een hele prestatie vindt dus, doe zo voort en blijf gezond. Overiges, die Dennis en Rob zijn wel spitsvondige jongens als ik zo hun reacties lees.

Groeten uit roermond
Christine en John Gossens

Paul Schlicher

Hallo René,
als achterblijver heb ik elke dag 2 dingen om naar uit te kijken, dat zijn de avonturen van Suske en Wiske in de gazet, en dat is jouw reisverslag, niet noodzakelijkerwijs in deze volgorde, maar de gazet komt elke dag, en jij bouwt spanning op door de intervallen. Ongelooflijk knap deze pelgrimage, petje af. ik wens je goed fietsweer, goede benen en zitvlees, en vergeet niet te schrijven, we zitten er allemaal op te wachten......

Huub & Ellis

Hoi Rene,
Ik zie dat je al over de helft bent. Geweldig. Je fietst sneller dan ik kan lezen. Erg leuk die verhalen en foto's.
Zo te zien gaat het behoudens wat kleine ongemakken allemaal prima. Volhouden zo. En neem vooral de tijd om onderweg te genieten.
Groetjes uit Melick

Inge & Dennis

Haa Rene!
Wat leuk al die verhalen zeg. We lezen ze elke dag met veel plezier. Fijn dat je zo geniet van alles wat je tegen komt. lijkt me heerlijk om zoveel verschillende mensen tegen te komen. dus dan ga ik volgend jaar ook maar fietsen :)
Nog steeds t steentje niet kwijtgeraakt? haha
We missen je wel een beetje hoor! nou heel veel plezier en genieten wao!!!!!
Liefs Dennis, Inge en n kopje van Doba

Charlotte

Hallo René,
Wat ik wel eens zou willen weten is hoe je er voor zorgt dat je voldoende calorieen binnen krijgt, neem je voldoende tijd om van je maaltijden te genieten en [ heel belangrijk] smaakt het?zijn het de veel geroemde mediterrane maaltijden waar jij je aan te goed kunt doen of is het allemaal lá, lá,we moeten natuurlijk niet meemaken dat je dadelijk terug komt als een "gespierde spijker",dan val je bij je familie uit de toon en dat is not done, niet waar ;-).
groetjes en smakelijk eten,

Charlotte.

Herman en Bernadette

Sjoon foto's..René, de korendaag vandaag waar good in ein waord. Alles loop gesjmeerd, Morgen weer nao ziekenhoes en Herm nao Rabo, mer eers nach dien verhaole laeze. Väöl groete van idderein vanne hermeniej, doe gings vandaag euver de tóng van de Belsje sjot toet euver dien batse en 't bleumke waat die foto makde, ze dinke aan dich, de hellef höbse drop...daalik kómme de pyreneeje, sjpaar effe get energie, en waat euch Charlotte zaet, dink aan gooed aete, pasta's veur de koolhydraate..angers verzoere dien bein...fietse.. veer volge mit. groet Detje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!