renebeltjens.reismee.nl

Vervolgherhaal vanuit conques

Vanmorgen opgestaan met wat pijn aan mijn ribben. Het matras waarop ik sliep was kennelijk een boxspring waarvan een veer me, als ik op mijn linkerzij lag behoorlijk bewerkte. Op de andere zijde ging het goed. Maar ja als je je omdraait ben je weer wakker. Het gaat verder goed. In het plaatsje Estaing mijn verhaal van vanmorgen gedaan en daarna het menu de jour in een plaatselijk restaurant genoten. Toen ik eraan kwam zaten er3 dames (geschatte leeftijd ca. 65 jaar)op het terras met rugzak onder een luifel tegen de regen. Ik vroeg of er binnen geen plaats was. Alles was bezet en ik kon als enige nog aanschuiven als ik het menu wilde. Ze nodigden mij uit bij ze aan te schuiven wat ik gedaan heb. De dames woonden aan het meer van Anessi tegen de zwiterse grens en waren onderweg van Le Puy naar Cahors om een deel van de Camino af te leggen. Een van hun echtgenotes had hen afgezet in Le Pluy. Ondanks de regen amuseerden ze zich opperbest. Het was zo druk dat we een uur hebben moeten wachten alvorens het eten geserveerd werd. Het smaakte allemaal prima.

Na vertrek nog veel regen gehad en pittige klimmetjes. Sommige voorbijrijdende auto ss laten je achter in een dikke diesellucht terwijl je tijdens de klim niet lang je adem kunt inhouden. Maar ook dat hoort erbij.Met snelheden die bergafwaarts opliepen tot 50 a 60km/u is het bij zijwind erg gevaarlijk; een beetje windstoot kan je al gauw en snel uit de richting de berm in drijven. Ik heb het wat voorzichtiger aan gedaan.

Na wat omwegen, een enkele maal een beetje verreden,veel regen en wind in Conques aangekomen. De gite 20 km voor Conqueswas helaas bezet. Vandaag 115 km op de teller. In Conques bij het Office de Tourisme een gite gereserveerd. Van hieruit heb ik ook dit verhaal gemaakt. Mogelijk dat ik tegen de tijd dat ik in Cahors ben weer wat foto s kan laten zien. Tot het volgende verhaal.

Reacties

Reacties

Felix Willems

Dag René,

Als ik het zo lees heb je het gisteren niet cadeau gekregen. Maar zo te zien heeft de rustdag je weer een flinke energiestoot gegeven. Ik heb ook je mooie foto's bekeken. Zo te zien heb je ook al vele momenten genoten van de mooie natuur en gebouwen en natuurlijk van de mooie mensen die je steeds meer gaat tegenkomen op je weg naar St Jacques. Niet te hard, geniet nog maar even want met je snelle fiets is het zo weer voorbij.
Groetjes,
Syta en Felix

Ton schmitz

Dag Rene, ik heb inmiddels je verhalen met veel plezier gelezen. Je foto's zien er goed uit, spraakmakend, wees niet te zuinig met foto's maken want ieder beeld is achteraf een waardevol gegeven voor jouw!
De dagelijkse belevenissen die je tegenkomt zijn vaak iets waardevols wat je je pas achteraf realiseert als je op je (mooie) fiets weer richting einddoel onderweg bent. Niet te veel inzitten over je persoonlijke pijntjes en vooral denken aan de mooie momenten die je tot nu toe hebt meegemaakt en vooral uitzien naar al datgene wat nog voor je ligt, dit geeft je positieve energie! Geniet van de mooie natuur en de techniek waar je mee bent uitgerust en niet te vergeten de contacten met (overige) en camino gangers.
Rust en regel in deze is een belangrijk iets waardoor je in balans blijft. Rene, zie dit niet als een pastorale preek maar enkele uitspraken waar ik tijdens mijn reis(zen) ook iets aan heb gehad!!!
Sportieve groeten vanuit de F-R str, Ton and Marij.
Bon Camino.

Nicole

Hoi omermenee,

Ward vond je felicitaties erg leuk!! Hij zal een stuk gebak voor je bewaren!! ;)

Groet, Nicole

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!