renebeltjens.reismee.nl

Tour van Nasbinals naar Conques

Zware tocht vanaf Le Puy. Meteen 10 km klim voor de kiezen in het kleinste verzet met een hoogte tot 1300 m. Veel pelgrims met rugzak onderweg. Zelf ook een GR-route deels gevolgd maar dat is ondoenlijk. Grote keien en modder met een snelheid iets meer dan een wandelaar, dus maar de geasfalteerde weg genomen. Het was een donkere wolkenhemel die al gauw veranderde in een grijze massa en weinig goeds bood. Het duurde dan ook niet lang of het viel met bakken uit de hemel. Bergopwaarts werd het steeds zwaarder met maar 5 km/u, een stevige tegenwind en de striemende regen. Naar mate ik hoger kwam ,werd het ook onaangenaam kouden op het plateau, het Centraal Massief, is het onder die omstandigheden niet prettig. Maar ja, je hebt het zelf zo gewild en terecht. Onderweg nog een babbel gemaakt met een Frans echtpaar waarvan de man hoorde dat Duits me wel beter af zou gaan.Hij sprak dus verder in het Duits, hij kwam uit Lotharingen. Zij deden de Camino in delen. Onderweg veel bekkens met water en stuwdammen gezien voor opwekking van electriciteit. Bij mooi weer zou ik mooie plaatjes gemaakt kunnen hebben maar op die momenten had ik even genoeg aan mezelf. Voor Nasbinals aan een kapeltje, waar 3 mensen stonden te praten naar een gite gevraagd. Bij regen en een temp. van 10 graden is kamperen niet leuk meer. Ik kreeg een adres en tevenseen Tampon(stempel) met de schelp erop. Bij gite Chez Regina onderkomen gekregen. Ze deed de garage poort open en ik zette mijn fiets erin. Ik zat opgesloten en hoorde haar buiten met iemand praten . Na 5 min deed ze de pikdonkere garage via een zijdeur open en stond ik in een kamer met 2 Fransen, Jean-Marc en Michel, beide 56 jaar en als pelgrim onderweg. Samen hadden we een avondmaaltijd besteld die geserveerd werd in een oude woonkamercafe. Een lange bar met 2 tafels. In de keuken werd de maaltijd bereid. Ik zag door de deuropening een houtgestookt fornuis met daarnaast een koelkast waarop 5 katten hun eten kregen. Een hond at van de grond in de keuken. de 2e hond sliep op een divan in de keuken en een 3e hing rond in het cafe gedeelte. Een moeder met haar dochter uit Parijs,ook pelgrims schoven aan tafel voor het avondeten. Het was heel gezellig ondanks de rommel die her en der lag. Het kon zo een tafereel zijn van een schiderij van Jan Steen. Regina schoof nog aan aan tafel en praatte honderd uit. Af en toe maakte de dochter een vertaling in het engels voor mij. Het was goed te volgen en er werd veel gelachen vooral over de omstandigen zoals het er daar toeging. Een gite om niet te vergeten.

P.s. Ward nog gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Alsik weer thuis ben kom ik vlaai of gebak

eten in Tilburg. Nog een fijn feest vandaag, vrijdag en zondag. Wat een feestnummer ben jij!!!!! Groetjes van ome René

Reacties

Reacties

Rob

Ha pap, weer een hele toer zo te lezen. Ik kan alleen maar zeggen dat je 'frans echtpaar' met hoofdletter F schrijft. Het is een 'Frans echtpaar'... Groeten en veel succes nog! Rob

Dennis

Hey!

leuk weer nieuwe verhalen. Weet je ook zeker dat het bij eten is gebleven met jou en die dames van 65?
Ben maar voorzichtig met dat bergaf, want jou kennende kan het toch altijd iets sneller. Denk maar aan die enorme steen een jaar of 8 geleden!!

Nou, amuseer je nog en tot de volgende keer!

Dennis

Dennis

En Rob, je mag niet internetten onder werktijd....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!