renebeltjens.reismee.nl

Vervolg naar Le Puy en Vezelay

05-06

Om 7.30 u uit Bert vertrokken voor een 130 km lange maar wederom mooie tocht. Er werden door de nog laag staande zon mooie schaduwen over het landschap geworpen, prachtig! Op de stille weggetjes is het volop genieten van de in bloei staande bermen waarbij je tijdens een beklimming met lage snelheid de bijen in de berm hoort zoemen. Omdat ik wat geirriteerde billen heb opgelopen ben ik bij een drogist gestopt; Avez vous creme pour la derriere? Klinkt toch anders als; Hob geer zalf veur de vot!

Daarna doorgefietst naar Ambert en hier, het was prachtig weer, op een camping gaan staan. Nog een Scots echtpaar gesproken van 77 jaar die de tocht 20 jaar geleden gemaakt hadden. Ze vertoefden graag in Spanje vanwege de gastvrijheid die ze in Frankrijk wat misten. Ze hadden 15 jaar in Peru gewoond en gewerkt en spraken goed spaans.

06-06

Vertrokken naar Le Puy en Velay. Het was ondanks de relatief korte afstand vandaag, 75 km een zware dag. Een klim van 10 km voor Le Pluy en daarna nog een paar. In Velay een Gite voor 2 dagen genomen om op rust te komen en de billen rust te gunnen. Ik ga moregen de stad bekijken.

Opm: Het is hier niet mogelijk foto erop te zetten. Ik zal het morgen proberen bij het OFFICE DE tOURISME.

Bernadette

Tu reste avec ton derrière??Ohlala.. Mais une visite en Le Puy en Velay est bon aussi?
Effe eine tip René: in Lurcy-Lévis ein plaetske ónger Nevers in 't heuvellandsjap van de Allier, dao is ein minicamping "Le Marronnier"geheite, de eigeneer is Wim en Roos Ridderbeks oet Postert, dao kómme geregeld Santiagoloupers en fietsers die de meist oostelijke route volge..mesjiens good te weete. Groet van die twee vanne Vinkeberg

Felix Willems

Dag beste René,

Ik heb eens op de kaart gekeken omdat ik dacht dat je op weg was naar huis. In Vezelay was je toch al geweest. Na een goede bestudering van de kaart kwam ik tot de ontdekking dat je je ophoudt in Le Puy en Velay. Een grote plaats waar zeker veel te zien is.
Geef die billen maar even kans om te herstellen, want van dat geschuur over een afstand van 130 km moet het stuk. Na een dikke week rijden is het ook de mooiste tijd om weer even bij te tanken. Je ziet wel dat de rem er van zelf opkomt. Als je zo door gaat ben je binnen vier dagen in Spanje en dat is volgens mij niet nodig, of wil je weer snel aan het werk. Hoe bevalt dat alleen zijn het grootste gedeelte van de dag? Nog geen visioenen gezien? Laat het allemaal nog maar even sudderen de openbaring komt later wel een keer. Geniet verder en geen 130 km meer per dag, met wat minder kilometers kom je er ook wel.
De hartelijke groeten van Syta en Felix