renebeltjens.reismee.nl

Route van Bagneux naar Vezelay

Nog even gisteren: Was een mooi route langs de Marne en deels Seine. De zon nog niet gezien maar ondanks dat toch genoten van het prachtige landschap. Na ca 90 km een chambre de hotes gezocht in Averey de Ligney; complet. Ik werd verwezen naar een Gite 5 km verder. Ik had geluk de beheerder, een vrouw, stond net op het punt de Gite te verlaten Het was een groot gebouw met een Salle de Fete en 2 slaapkamers met in totaal 20 bedden. Ik kon er een uitzoeken. Ik was helemaal alleen, maar met een eerlijk gezicht, wat een vertrouwen. Ze gaf me de sleutel van het gebouw en wees me de plaats aan de buitenkant van het raam waar ik de sleutel neer moest leggen als ik s morgens zou vertrekken.
De hele nacht had het geregend maar toen ik opstond was het droog en kwam een flauw zonnetje door die nog geen leuke temperatuur liet zien. Ik ging op weg om 8 u en moest aan de belg Lucas denken. Hij zei je moet meer op je gevoel afgaan en niet alles plannen. Toen het bij hem niet goed voelde om op een bepaalde plaats door en 4 km verder werd hij aangesproken door een paar feestvierende mensen die hem aanboden mee te gaan. Hij heeft er gegeten gedronken en geslapen. Van betalen wilden ze niet horen. Dus ik liet vandaag mijn gevoel spreken en volgede mijn GPS zonder hem, wat ik tot nu toe wel eens deed, te corrigeren. Hij wees een D weggetje in dat na ca, 2 km overging in een onverharde weg. Na de regen van afgelopen nacht was dit geen pretje. Omkeren was geen optie want ik had al 150 m geklommen. De modder en steentjes vlogen me om de oren en mijn fiets en benen zaten helemaal onder de modder. Na dit avontuur en 10 km verder stond er een boer die zijn tractor aan het afspuiten was. Ik ging naar hem toe en spoot me de hele fiets schoon. Ik moest aan Lucas de belg denken. De zon brak steeds meer door en het werd zelfs mooi weer. Ik kreeg er dorst van en had nog maar een halve bidon reserve toen ik uitkwam bij gemeentewerkers die de perken aan het sproeien waren. Ze hebben me de bidons gevuld met potable water. Weer dacht ik aan Lucas. Met het consequent volgen van mijn GPS heb ik vandaag helaas Auxerre gemist. en 60 km omrijden had ik er niet voor over. Nu zit in Vezelay een van de 4 plaatsen waar bedevaartroutes naar Santiago beginnen.

Foto s inladen lukt niet niet via een andere PC met stick en ook niet direct via de camera. Hele hordes mensen proberen me te helpen maar helaas

Reacties

Reacties

Hetty

René,
Een pelgrimspad gaat niet over rozen en je zult wellicht nog vaker door stof én door modder moeten. Maar dit is wat je zocht, avontuur, natuur, cultuur, sportiviteit én mensen ontmoeten.Geniet van alles. We blijven je volgen. Wim Nab, bedankt voor de fotoruimte die je René kado gedaan hebt.

Rob

Ha pap,
Mooi verhaal, leuk om te lezen! Goed om je gevoel te volgen en niet altijd je plan. Mocht op een gegeven moment Warschau aangegeven worden, dan zou ik mijn gevoel weer even uit- en de GPS inschakelen als ik jou was!
Fiets ze!

Groeten
Rob

Paul en Charlotte

tjonge Rene, jij maakt wat mee onderweg....die Belg heeft toch wel een flinke indruk op je gemaakt zeg, kwam dat door 't feit dat hij Belg was of door z'n kilt. ik hoop dat daar toch foto's van zijn gemaakt. we zitten elke dag vol spanning achter de pc, om weer van een nieuwe episode uit la grande histoire de René Beltjens te gaan genieten, blijven schrijven dus......
o ja, en dat advies van Rob is zo slecht nog niet..dus zorg dat de batterijen van de gps vol zijn......
groeten
Paul en Charlotte

Felix Willems

Dag René,

Vandaag was het in Melick prachtig weer. Na twee oppasdagen kon ik dus lekker mijn gang gaan in mijn tuintje. Onder het schoffelen heb ik verschillende keren aan je gedacht en speelde toen met de gedachte dat lopen naar Santiago een leuk alternatief zou zijn voor dat lekker schoffelen in mijn groententuin. Jouw reis geeft mij in ieder geval weer wat meer motivatie om nog een keer het avontuur aan te gaan. Ik lees in je laatste vehaal dat je langzaam wat meer zelfvertrouwen krijgt en wat meer op je eigen gevoel te werk gaat. Ik vind het knap dat je al na 6 dagen door hebt dat je eigen gevoel vaak de beste raadgever is. Nu je in Vezelay aangekomen bent ga je, je hopelijk langzaam een echte pelgrim te voelen. Als dat gevoel er is wil je de weg ook helemaal maken. Ik wens je voor nu nog veel leuke ontmoetingen met mensen en jezelf toe. We blijven je volgen.
Van mij maar ook van Syta de hartelijke groeten en we blijven je natuurlijk volgen zolang als jij zelf wil. Het kan dus nog wel even duren zijn mijn gedachten.
Felix

Gonny & Cor

Hallo Rene,
Wat een verhaal, wij genieten.
Inderdaad, je moet je gezicht mee hebben dat blijkt maar weer.
Hopelijk ontmoet je nog meer leuke interessante mensen.
Groet en tot schrijfs.

Pierre Rompelberg

Beste Rene,
Als collega van Guy Vogels ben ik je reis aan het bijhouden.
Samen met mijn vrouw hebben we ook de fietstocht naar Santiago voltooid en zijn sedert vorige week woensdag terug. Wij willen je opmerkzaam maken op het feit dat je in Spanje weleens naar slaapplaatsen moet zoeken. Het zijn vooral de grote groepen pelgrims die met bussen worden afgezet en waarvoor reeds slaapplaatsen worden gereserveerd. Als je vragen mocht hebben aarzel niet om contact mety mij op te nemen. Onze slaapplaatsen waren altijd goedkope hotels, hostals of penions. Heel veel succes.
Pierre.

Nicole en Richard

Hi Omermenee,

Wij hoorden van Hetty dat je onderdak hebt gevonden in een gite in la Palisse. Wij zijn 3 jaar geleden op camping le Vianon geweest in la Paliise geweest. Zit je toevallig daar?? Als dat zo is doe Rob en Anette de hartelijke groeten van ons!

Heel veel succes en geniet van het prachtige weer en de prachtige omgeving. De lucht schijnt er heel schoon te zijn!!

groet, Richard en Nicole

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!