renebeltjens.reismee.nl

Eindelijk een internet mogelijkheid in Vitry le Francois3

30-5 uit Gimnee vertrokken voor de tocht naar Neufchatel sur Aisne en verder. Het was zwaar bewolkt en het verwonderde me dat het al niet regende. Maar die verwondering duurde maar een uur. Regenkleding nog maar net aan of het viel er met bakken uit. Veel beklimmingen in de franse ardennen en sterke wind met regen tegen. Zonder deze weersomstandigheden zou het een mooie omgeving zijn geweest. Maar op dat moment had ik maar een doel, warm blijven en dus doorfietsen. Geen camping of chambre de hotes tegengekomen. Na 100 km zat er niets anders op dan door tefietsen tot Reims, totaal 135 km afgelegd. Was een zware tocht. In Reims intrek genomen in relatief goedkoop achteraf hotelletje. Alleen de duurste kamer was nog vrij, zei de man. Hij zag dat ik geen alternatief had. De badkamer was een cabine in de slaapkamer zonder ventilatie. Het behang hing al voor de helft los van de muur met fraaie grote schimmelplekken. Toen ik in bed lag rook ik het muffe vocht dat zelfs met het raam open niet verdween.

31-5 Opgestaan en snel weg daar. De katedraal van Reims bezichtigd die deels in de steigers stond i.v.m. renovatie. In de kerk met eerste Caminostempel gehaald en op weg gegaan naar Vitry le Francois. Bij aankomst op de camping aldaar ontmoette ik de eerste pigrim met rugzak gekleed in een rok met schotse ruit. You are from scottland vroeg ik. Nee hij kwam uit Antwerpen en vond het makkelijk om in een rok te lopen vanwege de behoeftes onderweg. Niet gek. Naast elkaar de tenten opgezet. Een fles wijn gehaald en op de ontmoeting gedronken. Hij had zijn baan opgezegd en het geld om een eigen bedrijfje te beginnen in deze tocht gestoken. 6 maanden wil hij erover doen en dan met de boot terug. De belg, Lucas, vroeg of ik zin had in spagetti. Hij liep er al 1,5 week mee rondin zijn rugzak en ik had een kooktoestelletje dat hij niet had. Omdat de winkels gesloten waren en geen spagettisaus meer konden krijgen hebben we besloten om dit klaar te maken als ontbijt. Het ligt nog zwaar op mijn maag. Het is nu 01-06,11 uur en ik ga weer de fiets op.Tot een volgende internet gelegenheid.

Rob

Ha pap,

Je bent pas net onderweg en zo te zien al genoeg meegemaakt! Leuk om je verhalen te lezen! De komende dagen zal het weer beter worden in Frankrijk. Hopelijk heb je gelegenheid om wat foto's te maken en te plaatsen.

Succes ermee!

Groeten
Rob

Charlotte en Paul

We zijn blij dat je niets over je knie zegt en gaan er dan ook van uit dat je daar geen last meer van hebt, we kijken uit naar je verslaglegging, dus tot de volgende keer.
Charlotte en Paul.

opa en oma de bock.

wij hebben bij els en leon de verhalen gelezen. en zijn onder de indruk wat je allemaal mee maakt.meneer en mevr.simons volgen het ook allemaal en vinden het ook fantastisch.wij wensen je nog veel fiets plezier met veel zon,weinig wind en veel berg af .

Els en Léon

Ondanks je ontberingen vinden we het een mooi verhaal. Spaghetty zonder saus.....het kan beroerder. Gezellig toch om een vreemdeling te ontmoeten en samen onder het genot van een glaasje mooie verhalen te horen en te vertellen! René veel plezier de komende dagen en zorg goed voor jezelf!

Bernadette

eine Belsj in eine sjotse rok mit sjpaghetti es ontbijt zónger saus, jaomer desse gein foto gemaak höbs.. hahaha...!

Paul van Stokkom

Hallo Rene,

Dit begint al aardig op een avontuur te lijken. Nog geen week op pad en je hebt al het nodige meegemaakt. Ben zeer benieuwd hoe het je tocht verder gaat en zal je dan ook met veel interesse blijven volgen. Het mooie weer komt eraan en geniet ervan.

groetjes Paul

Dennis en Inge

Ha pap!

Goed te lezen dat je je amuseert. Ik had je gezicht wel eens willen zien toen je de Belg in het Engels aansprak. haha.
Zo te lezen verveel je je niet, dus veel plezier nog!

Groeten,
Dennis en Inge

Hans en Hanny Aarts

Hallo Rene,
Fijn te lezen dat het goed gaat.Die Belg die zich als schot had vermomd was wel vermakelijk.Je zult van nu af aan vast wel meer mensen tegenkomen die jouw kant opgaan.Hotels daar zijn dus ook niet alles, zelfs niet als je de duurste kamer krijgt!
Hier is alles ok. Het weer begint goed te worden en volgens het weerbericht van gisteren gaat het ook in Frankrijk de goede kant op.
Wij wensen je een goede voortzetting van de reis en wees voorzichtig, we hebben onze buurman graag weer heelhuids thuis.
Heel veel groetjes van Hans en Hanny