renebeltjens.reismee.nl

Tocht van Huy naar Gimnee

Afgelopen nacht redelijk geslapen. De tent nat van de dauw moeten inpakken omdat ik niet had gelet op het opkomen van de zon. Mooie route langs de maas tot Namen. Rustig gefietst i.v.m. een wat geirriteerde rechter knie. Vanuit Namen richting Dinant, heuveltje op heuveltje af. Voor Gimnee betrok de hemel en stak een sterke wind op. Ofschoon ik van plan was nog wat verder te fietsen besloot ik in Gimnee onderdak te zoeken, 80 km achter de kiezen.Campings ben ik op de route niet tegen gekomen. In Gimnee uithangbord: Chambre d hotes. Aangebeld, geen gehoor. Deur was open, naar binnen, geroepen, wat kamers opengemaakt. Ze zullen wel in de tuin zijn; ook niet. Vanuit de tuin naar binnen. Niemand thuis. Overburen gevraagd. De mensen waren verderop in de straat, la maison avec beaucoup de fenetre. Ook daar niemand. Tenslotte wees een jongeman me de weg naar een vakantiewoning. Daar mijn intrek genomen. Net binnen begon het pijpenstelen te regenen. Goei keus!

Reacties

Reacties

Gonny Barrois-van Balkum

awel menneke,zei de net op pad en dan al enne platte.
En dan nog een knieke diie meent niet mee te moetenn werken...(daar weet ik dus alles van). Maar dan komt weer het positieve Net optijd onderdak voor de plensbui.
Slaap lekker voor straks zodat je weer fris verder kunt.
Groet
Gonny

Charlotte

Wat een pech, meteen een platte en een pijnlijke knie. Maar och er is meer nodig dan dat om een Beltjens er onder te krijgen en zeker als z'n naam met een R begint. Rust goed uit en hopelijk morgen met de wind in de rug.
Paul en Charlotte.

Giel en Elly

Beste Belgrim,
Ons plan was om je in Maastricht uit te zwaaien,helaas je was al vertrokken toen ik bij Felix informeerde naar je vertrekdatum.
Wij vinden het fijn om je wel en wee te lezen en zo in gedachten bij je te zijn,maar we denken ook aan Hetty die het toch zonder jouw moet klaren.
Kijk onderweg eens uit naar een klooster,misschien is daar een nonnetje die een goed smeerseltje voor je knie heeft,soms helpt alleen zo'n warm handje.
Zondag 30 Mei komt hier in Catsop de processie voorbij
met rust bij onze kapel,daar zal ik een kaarsje voor je opsteken,soms heeft dat invloed op de weergoden.
We verheugen ons op je volgend verhaal,fiets en mediteer,tot de volgende keer.

Maurice en Ilona

Bonjour Rene,

Het heeft niks met jouw tocht te maken, maar toch.
Afgelopen donderdag 27 mei heb ik mondeling IKT-3 gehad. Als overtuigd ongelovige heb ik toch diverse mensen "toegestaan" een kaarsje te laten branden op het uur-U. Is het dan toch dankzij deze gewijde daden dat ik geslaagd ben??
Alles vond plaats aan de vooravond van jouw vertrek dus ik hoop dat er genoeg kaarslicht heeft gebrand om ook jouw tocht tot een fantastische te maken.
Genoeg bijgeloof, Ilona en ik wensen je een geweldige reis.
Trouwens als volleerde Oostenrijkse klimgeit had ik niet alleen zakken aan de fiets verwacht maar ook minstens "dae verrekte zjwaore pokkel veur op de rök".

We zullen je blijven volgen, groet Maurice en Ilona

Yvonne, Rein en meneer Jansen

Dag René,
Waat eine taege valler... doot veurzichtig aan. Winse dich väöl gelök, geniet van alles om dich haer. Auch names tante Margeurite die vandaag biej oos is.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!