renebeltjens.reismee.nl

Fietstocht van René Beltjens naar Santiago de Compostelle en Fisterra

Beste mensen,

Ik ben voornemens om per fiets de pelgrimstocht naar Santiago de Compostella te ondernemen.Als alles volgens planning verloopt, vertrek ik op vrijdag 28 mei a.s. vanuit Melick. Op dit moment ben ik bezig met de laatste voorbereidingen, o.a. dit weblog. In eerste instantie was ik dit niet van plan, maar omdat vele vrienden en bekenden vroegen of ik via een weblog te volgen was, ben ik overstag gegaan. Ik hoop dat ik onderweg in voldoende mate in de gelegenheid ben om mijn verhaal via internet te kunnen doen. De fiets die ik voor deze tocht heb aangeschaft is een Koga Miyata Signature (Randonneur)met Rohloffnaaf. Voor de geinteresseerde lezer: 14 versnellingen in de naaf met vergelijkbaar verzet als de conventionele derailleur met 27 versnellingen.Dus aan het materieel zal het niet liggen. Als training voor de tocht heb ik vanaf januari zo'n 2500 km gefietst. Ook dat moet voldoende zijn. Ik ga op weg met een tent, slaapzak, luchtbed enz. Of ik dit spul altijd gebruik is weersafhankelijk. Een goed bed is af en toe ook niet verkeerd. Op de fiets heb ik 2 voortassen, 2 achtertassen en een extra bagagezak. Het totale bagage gewicht is ca. 25 kg. Van de 4 pelgrimsroutes die door Frankrijk lopen neem ik de meest oostelijk via Vézelay en Le Puy en Velay. Voorts neem ik niet de meest gangbare doorsteek door de Pyreneeën naar Spanje via St. Jean Pied de Port, maar de route via de mooie Somport pas naar Jaca. (Wat meer klimwerk).

Reacties

Reacties

Felix Willems

Beste René,

Toen ik zelf terug kwam van Santiago heb ik gepredikt, dat het voor ieder mens goed zou zijn om eens een poosje afstand te nemen van het reguliere dagelijkse leven dat je als mens leidt. Je zult na je vertrek merken dat je niet alleen op deze wereld bent. Altijd zal als de nood het hoogst is de redding (St. Jacobus) nabij zijn. Maar omdat je de keuze gemaakt hebt om alleen te gaan zal je al snel veel bij jezelf terecht komen en veel tijd hebben om onderweg over van alles na te denken. Als ervaringsdeskundige weet ik zeker dat je als een andere René thuis zult terug keren. Je merkt al snel dat de eenheid met de natuur je gelukkig maakt en doet beseffen dat voor geluk niet zo heel veel nodig is. In je inleiding heb je het vooral over de techniek waarmee je op pad gaat. Ik hoop dat na terugkomst van deze geweldige tocht, je technische interesse voor zaken, door je opgedane ervaringen wat meer plaats gemaakt hebben voor de filosofie van het leven. Ik wens je een "Buen Camino" en behouden terugkeer in Melick. En we gaan je natuurlijk volgen!!

Je achterbuurman, Felix

Bernadette& Herman

René, vanmorgen op Communiefeestje nog verteld dat ik het bijzonder jammer vind, dat je geen medium zou hebben, louter een sms-je naar Hetty af en toe. Het is tegenwoordig niet meer weg te denken, dit is wel vertrouwder en safer dan helemaal geen communicatie met je achterblijvers. Bovendien; het is goed tot inkeer te komen, moest elk individu doen op deze wereld na een leven van 50 jaar. Wat is de zin van mijn bestaan? hoe ga ik verder ? Etc.etc..wat een filosofie..allemaal!. René, we gaan je volgen, zoals we bovenstaande ervaringsdeskundige ook gevolgd hebben. Ik kan me nu al verheugen op je verhalen, maar denk eraan, het moet niet je tijd gaan opslokken. Heel veel succes, geniet van alles om je heen, van ons krijg de volledige courage..je gaat ervoor!

Jos Janssen

René veel succes ik zal je reis vervolgen , ik ben benieuwd hoe de versnellingsnaaf jou bevalt.

Groetjes, Ans en Jos

Yvonne

Felix spreekt over filosofie ,het met jezelf zijn en een zijn met de natuur. Ben heel benieuwd hoe je dit zult ervaren en misschien met ons gaat delen. Ben ook wel een beetje jaloers want ik zou dit ook wel willen maar helaas. Ik zal je samen met Rein volgen en wensen je veel succes en bedenk leuke dingen onder weg. Dikke kus van je zus........rijmt .

Harrie en Yruus Simons.

René ook wij willen je een goede reis wensen, veel moed en veel geluk met je fietstocht naar Santiago de Compostella. we vinden het in elk geval een hele prestatie om de reis te volbrengen,we wensen je heel veel geluk en goed weer en een goede thuiskomst. Harrie en Truus.

Paul en Willy

Hallo René

Wij willen je ook heel veel succes wensen met je tocht en wij zullen je volgen, geniet ervan. Kom goed thuis!

Heel veel groetjes,

Paul en Willy

P.s. een tip: denk aan een geldig paspoort! Weet je nog....

ikkethuis@home.nl

Hoi Rene,
Wat een uitdaging! Maar wij weten dat je het kunt. Heel veel succes. We zullen je volgen. Gisteren hebben we zelf een paar uurtjes gefietst (want mooi weer) en nu kan ik (Huub dus) nauwelijks meer zitten:(
Groet
Huub en Ellis

PS: zaterdag 15 mei vlogen we tussen de aswolken door over Santiago; en daarna duurde het nog heel lang voor we in Duesseldorf waren. 't Is echt een eind weg dus!

Els en léon

René, al vele jaren (tijdens onze vakanties) HET onderwerp van gesprek. Je grote droom (uitdaging) gaat eindelijk beginnen en natuurlijk uitkomen! Wat zul jij genieten van de prachtige natuur. Geen berg zal te hoog voor je zijn. Kilometers omrijden, geen probleem. We zullen je op de voet volgen en noteer de mooiste plekjes voor een volgende vakantie! En geniet onderweg van de mooie MUSIC OF YOUR ROOTS...... Heel veel groetjes, Els en Léon.

Ruud en Dorieke (de linker buren)

Hoi René,

We wensen je heel veel succes, fietsplezier en een mooie levenservaring. We zullen goed op Hetty letten en af en toe op de koffie gaan. We hopen je over zes weken weer gezond terug te zien en misschien al met ons drieën te verwelkomen in Melick.

Adios Ruud en Dorieke

Romy en Rob

Ha pap,

Romy en ik wensen je bijzonder veel succes op je reis! We hopen dat je met volle teugen kunt genieten van de passies waar voor je het doet: de sportieve uitdaging en de natuur en mensen die je onderweg zult tegenkomen!
Het allerbelangrijkste voor ons is dat je veilig en gezond weer thuis komt, ook al zie je het achter Posterholt al niet meer zitten en draai je je om!

Heel veel liefs en succes,
Romy en Rob

Helmuth

Is het nog gezichtsbedrog of is je hoofdsponsor Sitech? Al dat rood zal er in ieder geval voor zorgen dat je goed zichtbaar bent voor andere liefhebbers van smalle bergpasjes door de Pyreneën.

Cor Bergmans

Hallo René,

Ik vind het geweldig wat je gaat ondernemen, met de fiets naar Santiago de Compostela.
Ik hoop dat ik zelf ook nog eens in de gelegenheid ben om zo'n uitdaging aan te gaan.
Ik wens je heel veel succes en zal je met veel belangstelling volgen via je weblog.
Succes!!
Groetjes,
Cor

Guy en Gerry Vogels

Hallo René,
We wensen je:
* mooi fietsweer, niet te warm, wind in de rug,
* mooie ontmoetingen en ervaringen.
* prachtige uitzichten,
* lekker Frans en Spaans eten met gezellige
tafelgenoten.
* en natuurlijk gezond en voldaan weer terug in Melick.

Ward, Simon, Mirte, Richard, Nicole

Hallo Omermenee,

Wij vinden het echt helemaal geweldig dat je dit gaat doen. Petje af hoor! Wat een onderneming! We gaan je op de voet volgen samen met de kids.

Heel veel succes en keer gezond weer terug,

Ward, Simon, Mirte, Richard en Nicole

Charles Beltjens en Greet van Dijk

Veel succes en vooral veel plezier!
Groetjes,

Charles en Greet

Charlotte

op de valreep wil ik je, als oudste zus, toch nog wat levenswijsheid meegeven voor onderweg. Mocht je in een ernstige dip terecht komen bedenk dan dat geluk niet het station van aankomst is, maar de manier van reizen. En dat is waar je mee bezig bent en waar jij je al maanden op verheugd. Paul en ik zullen je reis op de voet volgen en we hopen dat je "lekker" onderweg zult zijn. Bon voyage en kom gezond, en een prachtige ervaring rijker, weer terug.
Eine dieke knoevel,

Charlotte.

Felix Willems

Beste René,

Vanmiddag nog in de tuin aan het werk en morgen 80 km verder richting Santiago. Zet die schoffel voorlopig maar uit je hoofd en ga vannacht nog maar eens heerlijk naar dromenland. Of er van slapen nog veel komt vannacht, we horen het nog wel een keer.
Pas goed op jezelf, dan let ik wel op Hetteke. Ik wens je van harte, voor dat duur betaalde verlof, een mooie inhoudelijke reis toe.
Felix en Syta

Gonny en Cor Barrois

Lieve Rene,

Op je thuismail hadden we op de valreep je natuurlijk het allerbeste toegewenst . Geniet van alles en iedereen, veel plezier en een veilige tocht en behouden thuiskomst.
Ik heb van Hetty al begrepen dat je na je vertrek al weer vrij snel op de stoep stond (komt blijkbaar vaker voor...)iets vergeten.
Ook aan Hetty hebben wij al aangegeven als er iets is kan ze altijd bij ons terecht.
groetjes

Mirjam en Lou

Remunj, 28-5

Beste René,

We reageren wat laat daar je inmiddels al aan de proloog van je tour de la vie begonnen bent.
Maar allez..........
We wensen je alle goeds onderweg, veel plezier, goede moed en vooral ook de nodige spiritualiteit, die naderhand niemand je meer kan afpakken!!!
We fietsen virtueel met je mee........
Het allerbeste!!

MIR en LOU.

Jan en Els

Hallo René,

Vaak aan je gedacht tijdens de fiets vierdaagse in Arcen.
Wij hadden iedere dag na 40 km al zadelpijn en jij moet nog zo ver fietsen,nou petje af.
Wij wensen je een hele fijne reis en veel fiets plezier.

Groetjes Jan en Els.

John Gossens

Hallo Rene, vrijdagochtend ben jij aan je grote tocht begonnen naar Santiago. Ik begreep dat je twee keer uitgezwaaid bent, wat een pen toch kan doen nietwaar. Terwijl jij op de fiets stapte ging de stichting LMGK in vergadering. Wij misten je al na 5 minuten ha ha. Na terugkomst zal Harrie Wolters je uitgebreid informeren. Geniet van je tocht, ben voorzichtig en kom gezond terug. ik zal regelmatig volgen hoe het je vergaat.

yvonne

Wat leuk dat contact met die Belg.
Fijn om je verhaal te lezen en dat het goed met je gaat, ondanks de weersomstandigheden en de muffe kamer. Nog even kan ik je volgen en dan gaan wij naar het avontuur.......tot gauw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!