renebeltjens.reismee.nl

Van Santiago naar Fisterra

Gisteren mijn laatste fietstocht gemaakt, 100 km, tot Fisterra. Het was weer een dag om volop van te kunnen genieten. Toen we het dorpje Cee binnenreden konden we de Atlantische Oceaan zien. Een mooie aanblik vanaf zo´n 200 m in een bergachtig landschap. Het was voor Roberto de eerste keer dat hij de Atlantische Oceaan zag en hij was wat geëmotioneerd. Bij aankomst in Fisterra, 15 km verder, hebben we elkaar gefeliciteerd met geleverde prestatie, de mooie dingen die we gezien hebben en de ervaringen die we opgedaan hebben. Toen de enige Albergue opgezocht en de 2e helft Ned-Slow. gezien. (mijn 1e wedstrijd van ned. die ik zag).

Tijdens het avondeten heb ik veel mensen getroffen die ´s avonds naar de vuurtoren gingen om daar de Camino af te sluiten. We waren met 10 personen en zouden om 20.00 u daar zijn met drank en eten. Aldus geschiedde. Het was weer een gezelschap van vele nationaliteiten; een Duitser, een Canadese, een Hongaar, een Peruaan, 3 Italianen, een Braziliaan, een Portugees en een Nederlander (Rara wie ben ik). Het was een mooie avond met wat veel wind maar helemaal niet koud. Er werd over van alles gepraat, maar voornamelijk over de ervaringen die een ieder van ons heeft opgedaan. Iedereen heeft op zijn beurt verteld wat voor hem of haar de beweegredenen waren om deze tocht te voet of met de fiets te maken. Hier op in te gaan zou nu teveel tijd kosten.

Een van de gebruiken is dat je iets van jezelf daar achterlaat, in de zee gooit of verbrandt. De meesten gaven hun aandeel in de vorm van een kledingstuk. Ik heb mijn sokken opgeofferd en we hebben de fik erin gestoken. De bijbehorende foto´s probeer ik er nog op te zetten.

Rest mij nog iedereen te bedanken die mij gevolgd heeft tijdens mijn tour, evenals iedereen die gereageerd heeft op mijn belevenissen met leuke reacties.

Reacties

Reacties

Jeanny en Kees

Rene geweldig gedaan envan harte gefeliciteerd met het bereikte doel.Zo te leyen en onze ervaring heeft dat geleed heb je veel meegemaakt en beleefd. Dit zal de rest van je leven van invloed blijven kom gezond weer thuis en blijf daar verder genieten.
Jeanny en Kees vanuit Bolzano

hilda

Hallo Rene,
Ik ben wel laat met mijn reactie, maar niet minder van harte gemeend! Allereerst proficiat. Geweldig! Dat hebben er al velen voor mij gemaild zoals ik zie.Dit is natuurlijk een ervaring die je je hele leven bij blijft.Ik heb nog geen tijd gehad om alles te lezen, maar wat ik ervan gelezen heb is te gek.( Ben zelf net terug van vakantie) als ik binnenkort mezelf eens op een gezellig en spannend avondje wil trakteren laat ik jouw avonturen en foto's eens heerlijk op mijn gemak de revue passeren.
Goeie thuisreis en voor Hetty en jou een heel goed en blij weerzien! Wat zullen jullie elkaar veel te vertellen hebben! Geniet ervan.

Groetjes Hilda

Harrie en Truus

Rene wij hebben de hele route van jouw gevolgd en van iedere mail twee uitdraaien gemaakt,hier is ook een set voor je schoonouders bij.Het is een hele prestatie om met alle weers omstandigheden zo'n afstand per fiets af te leggen. Rene tot ziens en heel veel groeten van Harrie en Truus en je schoonouders Jo en Lies.Nog een goede thuisvlucht toegewenst,nogmaals proficiat

Gonny & Co

Rene,
Het is volbracht maar daar hebben we geen moment aan getwijfeld. Een prestatie van formaat waarvoor een dikke proficiat.
Hardop lachend achter de computer gezeten als we verhalen lazen. We zagen het zo voor ons.
Donderdag a.s. stappen wij weer op de boot dit keer vanuit Stockholm en kunnen dus niet aanwezig zijn bij je thuiskomst maar we zullen je zeker nog bij gelegenheid over horen vertellen.
Goede terugreis gewenst en tot ziens. Adios.

Els en Léon

Van harte gefeliciteerd met het bereiken van je doel!! Werkelijk top! De foto's houden we te goed en ook hoe het verder afloopt met Roberto. Wat gaat hij verder doen..... Hij was een trouwe figurant in jouw verhalen. Welkom thuis donderdag en tot zondag. Groetjes, Els en Léon.

Charlotte

Hallo René, het is je gelukt!!!! en ik mocht even meeluisteren toen je me belde voor mijn verjaardag, volgens mij was er een grote processie aan de gang en wilde je niets missen van het spektakel, je zult hier ongetwijfeld nog wel over aan het vertellen slaan. Nog bedankt voor je felicitatie, erg leuk dat je hieraan hebt gedacht [ of was er een engeltje uit Melick die je een tip had gegeven?] dat laatste kan ik me goed voorstellen, door alle indrukken zul je af en toe wel niet meer geweten hebben welke dag het was. René nog een goede reis terug en we zien elkaar snel om gezellig bij te kletsen.
groetjes,

Charlotte en Paul.

Jo

Hallo René,

Beter laat dan nooit, maar alsnog van harte proficiat met het behalen van jouw missie en zeker ook voor deze geweldig knappe prestatie onder deels zeer barre weersomstandigheden. Maar misschien hoort dit wel bij een dergelijke fysieke en mentale inspanning onder het mom van een pelgrimstocht.

Ik wens jou nog een fijn verblijf in Santiago de Compostella en steek bij gelegenheid maar een kaarsje voor ons aan.

Ik wens je een goede terugreis en wij zien jou medio volgende week weer graag gezond en wel terug.
Welkom thuis!

Groetjes,

Jo

Romy & Rob

Ha pap,

Van harte gefeliciteerd met je prestatie! Dat we bijzonder trots op je zijn hebben we je al verschillende keren geschreven en dat weet je dus al lang! We zijn blij dat je er donderdag weer bent. Vanaf dan gaan we je snel weer op gewicht brengen met je geliefde biertjes, muntdrop en zoute pinda's zodat we je snel een jacquet kunnen laten aanmeten! Geniet nog van de laatste 2 avonden in Spanje!

Groeten
Romy en Rob

Yvonne

René,
Proficiat !! Geweldig !! Doorzetter !! Schrijver!! Animator!! Eter en schijter als het moet!! Mooi Mooi!!
Goede vlucht naar huis.
Veer zeen oos in ut Limburgse landj !!

Inge

Haaa Rene!!!

Zo dat heb je dan toch maar mooi even gedaan!! We zijn hartstikke trots op je.
Heb met veel plezier je verhalen gelezen. Ik zou zeggen geniet nog even van je laatste dag en dan een hele goeie reis terug weer naar ons:)
Ik ga nog even werken bleeegghh en t is hier bloedjeheet
Tot morgen!!! (klinkt wel gek nu he)

Liefs
Inge

Lidy

Hallo René,

Wauwwww!
Proficiat!!!
Ik heb met heeeeel veel plezier jouw levendige, beeldende verhalen gelezen. Wat een geweldige ervaring(en) heb je opgedaan!
Geniet nog even lekker na en alvast een goede terugreis gewenst!

Groetjes,

Lidy (= schoonzus van Dennis )

Charlotte en Paul

Ha René,
Wat een gezellig en in alle opzichten warm welkom !!! het was fijn om je weer gezond en wel terug te zien.
Rust nog een paar dagen lekker uit en hopelijk zien we elkaar binnenkort weer.
Groetjes,

Charlotte en Paul.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!