renebeltjens.reismee.nl

Naar Santiago de Compostella

Gisterenavond voelde ik me toch niet helemaal kiplekker. Koude rillingen, beetje hoofdpijn, mijn gevoel gaf aan een beetje koortste hebben en niet veel eetlust. Maar na 2 aspirientjes en een goede nachtrust was ik vanmorgen weer ¨de Bink¨.De laatste 45 km´s werden afgelegd. Omdat ik toch langs het vliegveld kwam van waaruit ik a.s. donderdag vertrek, daar even aangegaan om zeker te stellen dat alles goed geregeld is. Dit was geen wantrouwen jegens mijn zoon Rob, die deze terugreis voor mij geboekt heeft, maar ja, dubbel genaaid houdt beter en het geeft mij gemoedsrust. Het was allemaal goed geregeld Rob, maar dat wist jij natuurlijk allang. De print van de boeking die ik ergens in een internetcafé heb geproduceerd + mijn paspoort zijn voldoende, zo sprak de Spanjaard achter de balie van Iberia in gebrekkig Engels.

Roberto was inmiddels doorgefietst naar Santiago en meldde mij via SMS, dat hij voor de kathedraal door een journalist geinterviewd werd. 5 min. later was ik er ook. Het was een journalist van de Volkskrant en was hier, om pelgrims te interviewen en hun belevenissen op te tekenen. Ook met mij heeft hij een tijdje gesproken. Binnen niet al te lange tijd komt e.e.a. in de krant. Ik word hierover geïnformeerd via E-mail.

In de kathedraal was net een dienst bezig en ik ben maar even binnen geweest. De kerk zat stampvol met voornamelijk pelgrims. Ze zaten op de grong tot in de gangpaden. Het grote wierookvat dat in het midden van de kerk aan een lang touw hangt, dat vanaf een zijbeuk bediend kan worden, heb ik niet zien slingeren. A.s. woensdag ga ik dit hopelijk zien.

Morgen 28-06 ga ik met de fiets naar Fisterre en dinsdag weer terug (ca. 200 km op en neer). Dan woensdag de fiets en donderdag ik op transport.

Reacties

Reacties

Bernadette en Herman

We hebben je de laatste dagen niet meer kunnen lezen, we komen net terug van zee, gelukkig Santiago in je broekzak, heerlijk! René, je doel is gelukt, en nu nog even de laatste km. en dan donderdag terug. Dadelijk als Rob en Romy het ja-woord geven ben je bruin en afgetraind, het smoking pak zal nu wel een maat of twee te groot zijn... welkom thuis.., we hebben genoten van je reisverhalen.Woensdag nog een mooie mis in de kerk..waar je dan onder de reuk van wierook nog eens goed je reiservaringen kunt evalueren .. we zien je graag tegemoet in je thuishaven. Herman en Bernadette.

Marcel en Riet Piters

Chapeau collega,
Hier kun je "gruuts" op zijn.
Ik heb er van genoten, je schrijft lekker beeldend. Bijvoorbeeld die met de schaar in stukjes geknipte inktvis drijvend in de olie...Het zijn dan ook gelukkig geen inspectierapportages, maar lekker lezende beknopte reisverslagen.
In het begin, doen je zo snel opschoot, dacht ik .. Nog even en dan fietst die Rene ook nog gewoon eve terug...
Nogmaals Chapeau! En goede prettige terugreis.
Marcel en Riet.

Nico Balmaekers

Rene,

Geweldig wat je hebt gepresteerd. Petje af.
Dan weer in winterkleren fietsen en dan weer bij 40 graden. Ik heb zelf drie dagen op Mallorca gefietst, 250 km op en af. Dit staat natuurlijk niet in verhouding met wat jij hebt gedaan. De DSM classic moet voor jou nu een peuleschil zijn, tenminste als je nog mee mag van thuis. Tot binnenkort voor de rest van de verhalen.

Groetjes,

Nico Balmaekers.

Felix Willems

Dag kutebieter,

Wat sommigen als doel zien is bereikt René, waarvoor alle lof voor je doorzettingsvermogen. De weg er naar toe is toch het belangrijkst, dat zul je met me eens zijn.
Je hebt nu nog tijd genoeg om naar het einde van de wereld te fietsen, Finistera. Ik ben er niet meer aan toegekomen, hopelijk het volgend jaar met dienstkameraad Wim. Ik heb in ieder geval erg genoten van je leuk geschreven verhalen en je mooie foto,s. Bij thuiskomst mag je deze verhalen bij een lekker glas wijn nog hier en daar wat toelichten. Houdt bij terugkomst de handen goed aan de stuurknuppel en geniet ook van de vliegreis naar je geliefde vaderland. Hetty zal je met liefde en een lege beurs hier ontvangen, dus straks is het weer werken geblazen, maar dan wel met veel mooie nieuwe ervaringen die je niet meer snel zult vergeten. Tot gauw in Melick!
Syta en Felix

Hans en Hanny Aarts

Hallo Rene,

Een ding is zeker, wij kennen niemand in onze omgeving die in korte tijd zoveel ervaringen,andere nationaliteiten en verschillende maaaltijden heeft meegemaakt.Sommige toetjes echter kun je beter van Mona nemen, kan de maag beter tegen!Je zult wel gehoord hebben dat Nick is geslaagd en hij gaat maandag weer terug naar Aruba dus wordt het weer stil hier.Morgen gaat hij weer naar Driebergen om te pakken en alles te regelen.Ach ja je ziet het kleine kinderen worden echt groot want ze gaan langzamerhand vele zaken voor ons "ouderen "regelen.Rob heeft in ieder geval die taak goed op zich genomen. Het weer is hier tropisch nu ja niet echt want van het tropische weer heb ik meestal geen last, maar hier is het toch wel echt heet en dat zonder wind, maar ja we moeten niet zeuren, regen en kou is helemaal niets.Ok geniet nog van de laatste dagen en we hopen je gezond en wel donderdag te kunnen begroeten.
Heel veel groetjes van Hans en Hanny

Ward Simon Mirte

Hallo Omermenee,

Wauw, je hebt het gehaald! Super! We zijn heel trots op jou!

Ward, Simon, Mirte

Giel en Elly.

Beste Rene,

Mijn harde schijf is bijna vol van je foto's en interressante verhalen,maar ook mijn hoofd is vol van hetgeen je gepresteerd hebt,proficiat,proficiat.
Het zal je zelfvertrouwen positief beinvloeden,en Hetty
kan trots zijn op zo'n bink.
Nu op naar de volgende mijlpaal in je leven de bruiloft
in de hof van Maurik en hopelijk volgen daaruit nog meer leuke mijlpalen,
Wij wensen je een goede thuisreis en denk nog eens aan de bergwandelaars als wij onze etappes maken in de Alpen.
Giel en Elly.

Jan en Els

Hallo René

Hartelijk gefeliciteerd met het bereiken van je doel.
Jammer dat we nu niet meer van je leuke verhalen kunnen genieten maar wel fijn dat je er donderdag weer bent.
Geniet nog een paar dagen en schrijf nog wat.
Goede thuisreis gewenst en tot donderdag.

Groetjes Jan en Els.

Dennis

Ha pap!

Hier een late reactie van mij. Na het vriJgezellenfeest van rob achtte ik het gisteren niet verstandig iets te schrijven. Dit was (ook door dat feest) motorisch en geestelijk gezien ook niet mogelijk.
Ik ben trots op wat jij hebt bereikt. Dan zal je (voorlopig) niet nadoen, aangezien ik op zaterdagochtend al altijd de auto neem om naar de bakker, beulen en Albert Heijn te gaan. Ik wens je een paar fijne laatste dagen toe, en hoop dat je veilig thuiskomt. Want hoe bitter zou het zijn dat je fiets het 5 weken langs perfect doet, en je vliegtuig op 2 uur tijd net effe 1 keer pech heeft... :-)
tot donderdag!

Groeten,
Dennis

Dorieke en Ruud

Ha buurman,

Proficiat met de overwinning! Wat knap gedaan, we zijn er trots op dat wij zo'n sportieve buurman hebben. Tevens zijn we erg blij dat je je nog steeds goed voelt en dat alles tot nu toe goed is gegaan. Hier is alles ook in orde. Het is op dit moment erg warm hier, dus je mag de komende week hier nog in tropische temperaturen nagenieten van je ervaringen. Je nieuwe buurmeisje/buurjongen laat nog even op zich wachten, dus ik ben nog volop aan de laatste loodjes bezig. Misschien wordt er op jou gewacht....? Geniet nog van je laatste dagen in spanje en alvast een heel goede reis donderdag. Tot ziens in Melick!

Veel groetjes van Dorieke en Ruud

Felix Willems

Beste camingo,

Een droom is werkelijkheid geworden!
De werkelijkheid is dat deze droom niet zonder inspanning en doorzettingsvermogen tot stand gekomen is. Na thuiskomst zul je een hele tijd nodig hebben om weer goed te aarden op je oude vertrouwde Melickse bodem. De beleefde Santiagodroom zal nog heel lang heftig doorwerken en ook je leven op punten veranderen. Fijn dat je de moed had om er alleen aan te beginnen.
Op je (levens)weg heb je ook kunnen ervaren dat een kameraad op je (levens)weg van waardevolle betekenis is.
Ik wil jou feliciteren met jouw opgedane ervaringen, maar ook jouw thuisfront die het mede mogelijk gemaakt hebben om deze mooie droom te kunnen verwezenlijken.
Vele dromen raken in de vergetelheid, maar deze zul je nooit meer vergeten René.
Wij wensen jou een mooie thuisreis en een liefdevolle ontvangst toe.
Syta en Felix

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!